ShahKB ShahKB Author
Title: Ingin menjaga kemampuan otak
Author: ShahKB
Rating 5 of 5 Des:
cubalah gunakan tiga warna ini sebagai mediumnya. Dijamin otak kembali bekerja dengan penuh semangat. Biru langit Warna biru langit ini ba...
cubalah gunakan tiga warna ini sebagai mediumnya. Dijamin otak kembali bekerja dengan penuh semangat.

Biru langit Warna biru langit ini baik untuk kreativiti. Para saintis dari University of British Columbia mencari warna biru membantu otak anda menyelesaikan tugas-tugas yang memerlukan imaginasi. Untuk itu cuba sematkan warna biru cerah pada setiap kesempatan misalnya menggunakannya sebagai wallpaper di handphone dan laptop anda.

Hijau Warna hijau baik untuk menghilangkan tekanan. Sebuah kajian mendapati bahawa hanya dengan melihat gambar alam selama beberapa minit saja dapat membantu menghilangkan tekanan dan membersihkan fikiran anda. Ini sangat berguna bila anda mencari kejemuan di pejabat. Cuba sempatkan diri sejenak untuk duduk dan menikmati taman pejabat.

Merah Warna ini baik untuk meningkatkan ketepatan memori anda. Jika anda butuh sedikit bantuan mengenai daya ingat, banyak kajian menunjukkan anda untuk memilih warna merah. Sebab merah juga membantu anda berfikir detail tentang sesuatu. Untuk itu selalu sediakan alat tulis dengan warna ini, agar anda boleh menandakan laporan atau pekerjaan pejabat dengan daya ingat tinggi.

Advertisement

Catat Ulasan Blogger

 
Top