ShahKB ShahKB Author
Title: Ular sawa yang Menelan Manusia Bulat-Bulat
Author: ShahKB
Rating 5 of 5 Des:
sebuah berita yang dikelola negara Rusia Pravda mengutip sebuah berita disertai sebuah foto yang mengatakan: Seekor ular sawa besar membe...

sebuah berita yang dikelola negara Rusia Pravda mengutip sebuah berita disertai sebuah foto yang mengatakan:

Seekor ular sawa besar membelit dan menelan seorang laki-laki India, yang mabuk. Ular itu tidak mampu bergerak setelah makan malamnya yang luar biasa itu ," kata berita tersebut.

Ular sawa yang Menelan Manusia Bulat-Bulat

Dan ternyata berita di atas di kutip dari tweet seseorang dan tweet tersebut telah di retweet sebanyak lebih dari 15 000 kali.

Namun, Tunggu dulu! ternyata juga, foto tersebut telah muncul di internet sejak beberapa tahun terakhir dengan cerita yang berbeza-beza sebelumnya.

Phyton ini penah menelan orang di China pada ogos 2012, kemudian merayap ke Indonesia dan menelan orang Indonesia pada Januari 2013, Tak puas dengan orang Asia, phyton ini lalu melanjutkan perjalanan ke Afrika Selatan dan menelan seorang wanita tak dikenali di Afrika Selatan, dan Akhirnya balik ke Malaysia untuk  menelan seorang anak berumur 4 tahun di Malaysia di bulan Oktober 2013!

Jadi Foto Ular tersebut telah beredar secara online selama dua tahun dengan cerita yang berbeza-beza dan ini satu berita PALSU!

Tidak jelas apa yang di makan ular itu hingga kembung, Namun yang jelas itu bukan manusia dewasa.

Banyak cerita yang mengatakan ular besar seperti phyton, boa dan anaconda mampu menelan manusia dewasa bulat-bulat. Namun belum pernah ada berita rasmi tentang cerita sebegitu.

"Yg pasti cerita2 sebegitu hanyalah ILUSI"

Advertisement

Catat Ulasan Blogger

 
Top